~Bacon Fried Cinnamon Rolls!

7.2K Flares Twitter 50 Facebook 3.3K Google+ 19 Pin It Share 3.8K StumbleUpon 1 LinkedIn 3 Email -- Filament.io Made with Flare More Info'> 7.2K Flares ×

I know you’re probably expecting some words right now, since this is a Blog and all, but I’m having a really hard time formulating verbiage!  I’m searching the depths of my mind for any words, or even one good word that adequately describes this crazy crunchy concoction!

 Let me just start by saying these are dangerously simple to make, but if you’re not able to immediately go to your kitchen and do this like NOW, then at the very least put them on your “One serving per lifetime” bucket list!

 They will be one of the BEST, tastiest & most unique treats you’ve ever wrapped your lips around, seriously!

I’ll do my best to take you there mentally with a long run-on sentence filled with adjectives, right after this next picture…

Okay, here we go!

I present to you: Crunchy deep fried Bacon that becomes one with crispy yet tender & fluffy fried Cinnamon Rolls, dusted lightly with Cinnamon Sugar while they’re still warm, creating a golden, sweet and spicy shellac around the entire bite, then they’re generously drizzled with ooey gooey Maple Frosting that takes you to a flavor Paradise of which you’ve never been before or could ever hope to return to again! ~Whew!  :)

 You NEED to make this happen at least once to feel alive..LOL!  :)

What you’ll need for 16 bites of Heaven: 

1 Roll of Pillsbury Cinnamon Rolls & its included Frosting!

1/2 Pound of Bacon (I started with an entire pound and sliced it in half for short strips)

1/4 Cup Maple Syrup

1/4 Cup Cinnamon/Sugar mixed

Oil for frying

Toothpicks

Directions:

Un-roll each Cinnamon Roll half way and cut it, roll them each back up, making small rolls!

Make the Maple Frosting:  In a small bowl mix the enclosed Frosting with the Maple Syrup until it’s well combined..

Cut the bacon strips in half and wrap each small Cinnamon Roll with one strip, securing it with a toothpick…

Make sure that they’re all well secured with the toothpicks before frying them…

In a medium pot heat up apprx. 3″ of oil..

Fry them up in batches of 3 until they’re golden, puffed and firm on all sides…oh the smell, ahhh!

Sprinkle them with some Cinnamon/Sugar while they’re warm..

*Remember to remove all the toothpicks before serving them…

 And a nice drizzle of the Maple Frosting…

Serve those babies up…

Get yourself a nice gooey one…

And dig in!  ~Enjoy!  :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

51 Comments

  1. OMG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply
  2. That has to be the most incredibly yummy thing I have seen. I MUST make these, if only to stop my mouth from watering at the thought! I just found your blog,and have a list already of things to try. I LOVE that it seems easy!

    Reply
  3. Can’t wait to try these!
    There seems to be a problem with most of the pictures though, they wont load.

    Reply
    • And now that I posted this mentioning that they wont load, all of them do now -.- Happy they load now though!

      Reply
  4. I’m not seeing any photos, other than the “title” one… oh well.. still gonna try this though!!

    Reply
  5. Would you e-mail me this complete recipe? For some reason it isn’t loading correctly on the site and I’ve tried 2 browsers. Thank You!

    Reply
  6. wierd… I leave a comment, then all of a sudden, there’s the photos..

    Reply
    • LOL..so funny! It may just be loading slow because Pillsbury shared it and it’s busy right now! :)

      Reply
    • Me too! lol

      Reply
  7. Also unable to see all images and it won’t le me Pin it

    Reply
  8. Pictures are not loading. Sounds very good!!

    Reply
  9. I am going to make this for dessert tonight!

    Reply
  10. My son would love these! Thanks!

    Reply
  11. def gonna try these!!! mmmm!!

    Reply
  12. all the photos save a couple are broken. would love to see them!!

    Reply
  13. I don’t see a phone either. I really want to see how it’s done.

    Reply
  14. I just knew EVERYTHING taste better with BACON. looks gooey & yummy, got all the ingredients so guess what my snack tonight will be?? all of them lol

    Reply
  15. Can’t see the pictures either….

    Reply
  16. Wanna see the pics so im leaving a msg haha! hope it works! havent seen the pics yet and mouth is watering :)—-

    Reply
  17. it worked yay!! omgoodness that looks awesome

    Reply
  18. Yummy

    Reply
  19. Well I guess the key to seeing pictures is to le3ave a comment so I’m just leaving one so I can see the yummy pics

    Reply
  20. Sounds yummy!

    Reply
  21. SOUNDS WONDERFUL! But, like the others: no photos!

    Reply
  22. I would love to try these but unfortunately we Dont have Roll of Pillsbury Cinnamon Rolls & its included Frosting! this for sale in Australia. Is there a substitute.. Keep up the recipes loving them .. Just have to find a shop on line for some of the Ingredients.

    Reply
  23. My son and I made these tonight and we had so much fun making them and eating them too! I love your website!!! We learned if you use grands cinnamon rolls cut them into 4 strips instead of two because they puff up too much.

    Reply
  24. This page should be XXX rated. This is the worst (BEST) case of food porn I have ever seen…….LOL

    Reply
    • Hahaha…that’s the goal! ;)

      Reply
    • So Totally Agree!!

      Reply
    • Sure is great food porn ! I love this sight !

      Reply
  25. I’m soooooooo in love with these. Made them for Christmas breakfast, now my family’s addicted :) thank you

    Reply
    • YAY!! SO happy you love them!! :)

      Reply
  26. So where’s the recipe for the Maple Frosting?

    Reply
  27. okay, just found these at 2:15 on a random thursday afternoon…now i sit here drooling even though i ate a big lunch an hour ago and breakfast is nowhere in sight…gotta pin this one for later!

    Reply
    • HAHAHA!!! Happy you found me! :)

      Reply
  28. 1. Good Lord what is the world coming to???
    2. How did you come up with this recipe and
    3. I literally just drooled on myself!!!

    Reply
  29. Im going shopping tomorrow I gotta try these I also have real maple syrup to compliment this dish. Looks yummy!

    Reply
  30. Is there a specific oil temp?

    Reply
    • I usually fry at 350-360 degrees! :)

      Reply
  31. Made these on a bet for food day at work. DO YOU KNOW HOW MANY TIMES THIS 62 YEAR OLD MAN GOT PROPOSITIONED??? OMG

    Reply
    • LOL..Nice! They are quite the deal sealer! :)

      Reply
  32. Mmmm, sounds like VooVoo Doughnuts’ (in Oregon) iconic Bacon Maple Bars! But with Cinnamon!! So much the better ^_^

    I must make these tonight. It’s a moral imperative.

    Reply
  33. Going to make these for my daughter’s wedding brunch! They will be the show stopper. Thank you so much.

    Reply
  34. Oh my I definetely have to make these.They sound so deliscious.Yummy.I ‘LLC let you know what I think after.

    Reply
  35. OMG…I about fell over in my chair! Pinned this! Thank you so much for sharing a to die for recipe!!

    Reply
  36. i will DEFINITELY try these next time i am in the US… you can not get Pillsbury stuff here…

    Reply
  37. Made these today and they were AWESOME!! The perfect mix of sweet and savory :)

    Reply
  38. I just bought 3 lbs of slab bacon! What to do ,what to do. LOL

    Reply
  39. I wonder if you took the bacon and when you unrolled the bun rerolled it with the bacon INSIDE? Maybe you wouldn’t need toothpicks? Maybe you still would because they would unroll in the oil? Either way looks amazing..will be on the anniversary breakfast bucket list..

    Reply
  40. Waiting for the pics….trying what everyone else did to see if leaving a message works :)

    Reply

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

7.2K Flares Twitter 50 Facebook 3.3K Google+ 19 Pin It Share 3.8K StumbleUpon 1 LinkedIn 3 Email -- Filament.io 7.2K Flares ×
YT Channel plugin for Wordpress