~’Third Date’ Caramel Bacon Buns!

So, I’m sure you all know the significance of the oh-so-important 3rd date.  That awkward moment when a new relationship teeter-totters between “This may be forever, let’s get crazy” and “Oh, God, get me out of here’..LOL!

Whatever you do, no matter what you’re feeling, no matter what you’re thinking..never..NEVER make these scrumptious, sticky, bacony Buns before the 3rd date, heck, maybe even wait until the 5th date, just to be sure..haha!

Why wait?  ….here’s why:

1.  It would be horrible to give someone the impression you like them waaay more than you’re sure of yet, by sharing with them something that tastes this amazing!

…and

2.  After one bite of these hot, gooey, caramelly “deal sealers”, that person will never go away!  Even if they don’t like you..they will call you at all hours, begging for a fix of that addictive salty Bacon and candied Caramel combo!  And who needs that..lol! :)

However, if you really want them to stick around, go ahead and shove one, or four in their mouth..SCORE! ;)

What you’ll need for 10 perfect dates:

1-7.5 oz. can of Pillsbury Biscuits (10 ct.)

1 lb of Crispy and crumbled Bacon

1 jar of Caramel Sauce (approx. 1.5 cups)

2 standard Cupcake/Muffin Tins

Directions:

Fill each cup with enough Caramel Sauce to cover the bottom nicely…

Top the Caramel with some crispy, crumbled Bacon, making sure to evenly coat the bottom of each cup…

Now top the Bacon with one Biscuit…

Place the empty Cupcake Pan on top of the Biscuits and press down lightly, this will help them not get too puffy…

Place them on a baking sheet to keep your Oven clean in the event of a spill-over~~Always use protection..lol!

Bake them at 350 degrees for about 12-15 minutes.  Take them out and let them cool before attempting to flip them out…

Place the baking sheet over them and flip it over.  If they don’t all pop out give them some help, but they will come out pretty easily.  If there’s any Bacon left behind, simply place it back onto the Buns…

Serve them warm, but these get better as they sit.  The Caramelized Bacon turns almost Candy-like on top of that tender Biscuit…truly amazing!

Like many more dates amazing…

Adding some extra Caramel will get you a “drawer” at his place…lol!

Serve them up all fancy and I bet he’ll do the dishes!  (If you’re married, just tell him to get off his butt and do them or NO Buns for him!)  ;)

If not share them with someone who will…

Like you..haha!  ;)  ~Enjoy!

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

57 Comments

  1. I there’s anything better than a delicious recipe…it’s a delicious recipe that is easy to make! Thanks for sharing.

    Reply
    • how the “f” is missing from the first word, I don’t know! I meant to write IF (not I!)

      Reply
      • HAHA!! Glad you like it! :)

        Reply
  2. Excuse me while I wipe off the drool! These almost left me speechless and on my way to the supermarket! Oh wait, I guess I should change out of my Jammie’s first!

    Reply
    • Haha..thanks so much–So glad you like them. Stay in your Jammies and just go to Walmart..lol! ;)

      Reply
      • Amy, Gurl, how do u do this. I am going to Washington, DC for wedding and I will be staying with my niece and future nephew boy are they going to get a treat. Then I will be going to Charolett for two weeks with my daughter and grand daughter boy are they going to get some treats. Then I’m going to tell them to say Thank u Amy, Thank u lol U have a passion about food like I do.

        Reply
        • Haha…thank you for spreading the word all over the country..lol! So happy you enjoy it…thank you so much! :)

          Reply
  3. Wow, these look easy and amazing! Thanks so much for sharing! Hubby and I are wayyy past our 3rd date, but who says you can’t keep sealing the deal! Lol.

    Reply
    • Haha…exactly! ;)

      Reply
  4. I made these last night for my husband to have when he came home from work; he ate half of them and I had some today. I used a little too much caramel but they were still super good!!

    Reply
    • Yay!:)

      Reply
  5. i made these a few nights ago. i loved them!

    Reply
  6. I’m thinking of making these, ever substitute Saunders Milk Chocolate for the Caramel? I think I’ll give that a shot!

    Reply
  7. Do you bake them with the second cupcake pan on top or do you just smash them down take the pan off and bake them??

    Reply
    • Bake them with the second pan on top, so they don’t puff up. :)

      Reply
  8. All I can say is WOW… O.O

    Reply
  9. What if you only have one muffin tin?

    Reply
    • They might puff up…but still be yummy. :)

      Reply
  10. Just tried these today. Happy accident: my husband bought the honey butter biscuit dough and it added another level of flavor!

    Reply
    • Yummy!

      Reply
  11. Found you on the Pillsbury’s Pinterest page. Mouth watering I read on. Then I saw the Caramel Ice Cream topping and thought, OMG I don’t even have to make the caramel. You bet I’m going to the store and making these. Yes!!!
    Married, I’m sure Husband will love these too. Thanks so much for sharing your idea. Thank you to Colleen for the chocolate suggestion too. Will try it too.

    Reply
  12. Made these yesterday for breakfast, so easy to make and DELISH! Thank you!!!

    Reply
    • Yay! :)

      Reply
  13. I think I just had an orgasm reading this recipe

    Reply
    • Bahaha…my work here is done! :)

      Reply
    • LOL…I think my eyes rolled back into my head too! These look great!

      Reply
    • to funny, rotf lol Now I know what I was having lol Thanks

      Reply
  14. Do you need to grease the pan at all before putting the caramel in? Will it stick to the pan and make a mess if you don’t?

    Reply
    • My pan was non stick…and I didn’t spray it. A little spray wouldn’t hurt the outcome. :).

      Reply
  15. Do you need to spray Pam or something of the like into the muffin tin first??

    Reply
    • My pan was non stick, but a light spray wouldn’t hurt. ;)

      Reply
  16. I don’t have a muffin pan (I know, I know) so I’m gonna try this in a loaf pan… we will see how it turns out LOL

    Reply
    • It’ll be like monkey bread…yummy! :)

      Reply
      • Oooh, I think I am going to try these in a bundt pan. Sort of like monkey bread with a twist! :)

        Reply
  17. YUMMY..

    Reply
  18. These look so yummy! I would’ve never thought of bacon :) When I 1st saw the photo I thought it was going to be a long one but when I saw the ingredients I was like ok I like that :) Thank you for sharing and I hope you don’t mind but I also shared this on my blog with a link back to your blog for the tutorial :) Thanks so much! ~Yolanda~

    Reply
  19. I just made these tonight. Is the biscuit supposed to be a little chewy? I baked mine with the second pan off and they rose a little but the part next to the Carmel stayed soft and doughy. Is that ok?

    Reply
    • It just means they didn’t cook long enough. Next time use that second pan to keep them under control long enough to fully cook them. :). But a little chewy never hurt anyone! :)

      Reply
  20. I made this with carmel rolls from Pillsbury and they were amazing! My family is so hooked!

    Reply
    • Yay! :)

      Reply
  21. Holy Deliciousness,
    I can’t wait to make these and have the hubby drool over them! These are a sticky man-trap if ever there was one. Haha!

    Reply
    • I’m totally gonna use “man trap”…I’ll credit you of course..lolol

      Reply
  22. I ABSOLUTELY LOVE ALL OF YOUR IDEAS!!!
    FANTASTIC!!
    KUDOS!!!
    KEEP THEM COMING….PLEASE!!!

    Reply
  23. Omgoodness!!!!! I CANNOT wait for our women’s fellowship breakfast at church next month!!! This will definitely be on the menu lol!! The breakfast is supposed to be “healthy” but I’ve always been a little rebellious lol ;)!!! Thanks for sharing this recipe!

    Reply
  24. Thanks for a great recipe, I’m going to try it. One question, I’m from Australia and we don’t have those biscuits so I’m trying to figure out what they’re like. Are they soft and chewy? Or like shortbread? Or crunchy and crumbly and brittle? Or a texture like toasted bread? And are they sweet or savoury? Sorry for all the questions, thanks for any help.

    Reply
    • I’d just make an easy from scratch biscuit dough. ;)

      Reply
  25. I’m so bringingg a batch to work tonight. I’ll have the ER staff rolling around the place. Thanks

    Reply
    • Hahahaaa!

      Reply
  26. Oh Lord, these are sooo good! I’m eating one right now! Thanks for sharing!!!!

    Reply
    • Woo hoo…yay! :)

      Reply
  27. We have a neighborhood bacon fest this weekend. This recipe is so on my list to make

    Reply
  28. Mine didn’t come out too good. The biscuits came out and all the topping was still in the pan.

    Reply
    • Sometimes..you have to just stick it all back on the buns. :)

      Reply
  29. I’m about to make these. Can I just place a cooking sheet over top instead?

    Reply
    • Yeah…that should be fine! :)

      Reply
  30. these look sooo yummy can you give me a recipe for the buns when i searched for your pillsbury biscuits they look like scones ><

    Reply
  31. Has anyone tried these with a mini muffin pan?

    Reply

Trackbacks/Pingbacks

  1. 3rd Date Caramel Bacon Buns – WINNER! | Shared Test Kitchen - [...] Source (as far as I can tell): http://www.ohbiteit.com/2013/04/third-date-caramel-bacon-buns.html [...]
  2. Bringing Him the Bacon | Happy Home Fairy - [...]  These Caramel Bacon Buns from Oh, Bite It! look [...]
  3. Caramel Bacon Buns RecipePretty Bitches Can Cook Too - [...] with bacon bandwagon. When I came across this ridiculous food porn of a picture and recipe name (Third Date …
  4. Best Bacon Desserts for National Dessert Day - […] Caramel Sticky Buns […]
  5. Third Date Caramel Bacon Buns | What2Cook - […] For full directions please visit: OHBITEIT.com […]
  6. 11 Delicious Bacon Lover Treats Guaranteed to Please - […] Recipe via: Oh Bite It […]

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

YT Channel plugin for Wordpress